07 Mayıs 2009

Anne-Kız meselesi

Dün Sude beni çağırdı, yemekteydik:
*Anne bi gelir misin sana birşey göstereceğim.
* Sude daha sonra olur mu? Yemek yiyorum.
* (elimden tutup sürükledi) Hayır anne bu bir anne-kız meselesi
Merdivene oturdu, beni de karşısına aldı, oturdum
* Güneşin alasıııı çok, her evin çilesi çoook analar çeker yükü kimsenin bileeeesi yok gelin çiçek derelimmm yollarına serelimm....
ve şarkısı bitene kadar bana kelime dedirtmedi, ağzımı kapattı, o söyledi ben gözlerinin içine baka baka dinledim. Hayatımın şimdiye dek en güzel ikinci anneler günü hediyesini aldım.
*Sude teşekkür ederim hediyen için.
*Anne bu hediye mi olur hiç yaaa, bu şarkıııı, hediyem yarına ama sürpriizzzz.

Aslı'nın yazdıklarını okuyunca ben de yazayım dedim, aman gösteriş olmasın, ama yok yok olsun, o yazıyor ben niye yazmayayım alla alllaaa.
Neyse Sude evveli gün eve geldiğimde bana ağzını gösterdi, noldu kızım dedim, Nehir dudağımı kanattı anne dedi, nasıl oldu peki tartışıyor muydunuz dedim, O benim ayağıma bastı ben de onun ayağına bastım, sonra dudağımı kanattı dedi. Peki sonra ne oldu? Sonra öğretmenim çok kızdı ama Nehir yine de özür dilemedi benden dedi. Peki öğretmeninle konuşurum dedim, dudağın hala acıyor mu diye sordum, yok diyip geçti diğer konulara...
Ertesi gün öğretmenini aradım, Nehir'in liderlik özelliklerinden ötürü böyle davrandığını söyledi. Fakat Nehir ile konuşmaya artık devam etmeyeceğini, tek başına olmadığını, ailesi ile konuşacağını söyledi. Sude ise arkadaşına konuşarak bana böyle zarar vermemelisin, çabuk özür dile gibi cümlelerle kendini ifade etmeye çalışıyordu dedi.
Peki dedim ve liderden lidere fark olduğunu, bugün dudağını kanattı ama başka bir gün ya daha ciddi bir şey olursa dedim. Sude lider mider değil ama insanlara yaklaşıyor, eviriyor çeviriyor o şekilde etrafında topluyor, benim kız tam bir politikacı, herkesin suyuna göre yaklaşıyor. Ben açıkçası ayağına basıldığında ayağına basmasına sevindim dedim öğretmenine, çünkü geçen sene Sude olgun çocuk, akıllı çocuk diyorlardı ona zarar verildiğinde tepki vermemesine, ben geçen sene o okuldan neden almıştım? Şimdi Sude'yi tanıdığım kadarıyla Nehir öyle bir noktaya getirdi ki Sude de aynı şekilde tepki verdi.
Neyse bugün okulda anneler günü var, gidip gelebilirim umarım, orada nasıl gelişme olduğunu, değişmeleri öğrenmem gerekli.

Hiç yorum yok: